Vad är en växellösning?
I princip alla framgångsrika företag har någon form av växel idag. Man använder sig av växellösningar på grund av att man vill ge sina kunder ett snabbare och effektivare sätt att komma i kontakt med företaget, samt spara sin egen tid och effektivisera sitt egna arbete. Att svara i telefon och koppla samtal slösar faktiskt en hel del tid som man hade kunnat lägga på viktiga arbetsuppgifter. Att istället bara ta emot samtal när du själv vill
och kan, att veta att dina samtal kopplas rätt skapar ett effektivare arbetsflöde för alla anställda.
En växellösning är ett system som låter dig ställa in din egen och dina kollegors status – till exempel tillgänglig, på lunch, i möte eller på semester.
Det är dessutom en garanti för ditt företag, då alla som ringer in faktiskt kommer fram och får ett svar, oavsett om du svarar eller om en maskin berättar att du är på semester, till exempel! Det är väsentligt att ha en växellösning om man som företag hoppas på att skapa bättre kundrelationer och generera fler kunder till sin verksamhet.
Låt oss berätta varför!
Hur kan en växel generera fler kunder?
Det finns flera anledningar till varför en bra växellösning kan generera fler kunder till din verksamhet. I regel kommer företag med gott rykte alltid att ha större chans att nå ut till nya kunder, tack vare rekommendationer från andra kunder och omdömen på nätet. Men hur fungerar det egentligen, varför skulle dina kunder bli nöjdare av att ni har en växel?
Här nedan har vi listat några av fördelarna med att ha en bra växellösning:
● Förenklad administration
Att ta emot, koppla och besvara samtal kan vara ett krävande jobb rent administrativt. Någon måste alltid finnas där för att svara i telefon, samt ringa fram och tillbaka för att kontrollera status på anställda.
Med en växellösning behöver ni inte oroa er för detta. Ni ställer bara in era öppettider, status på medarbetare (till exempel möte, semester, lunch, närvaro) och låter samtalen kopplas fram per automatik.
● Kortare väntetider
När era kunder ringer in får de ofta vänta länge, på grund av att andra personer ringer samtidigt eller på grund av att ingen kan ta samtalet. Med en växel kan personen i andra änden direkt få besked om personen den söker är tillgänglig, alternativt kopplas direkt till röstbrevlådan för att lämna ett meddelande.
● Alla samtal besvaras
Som kund kan det vara frustrerande att ringa gång på gång och aldrig komma fram.
Med en växel kommer alla samtal att besvaras, antingen av personen som söks eller
röstbrevlåda, och inringaren får snabbt besked om huruvida personen den söker går
att nå eller ej.
● Bättre kundrelationer
Det säger kanske sig själv, men kunder som faktiskt kommer fram till personen de
söker eller får ett snabbt besked om personens status slipper vänta i köer och blir
därmed nöjdare snabbare.
Dina kunder kommer att uppskatta din verksamhet mer
om de upplever att ni har en fungerande växellösning.
Skaffa en växel via TechTell – få fler och nöjdare kunder på köpet!
Driver du ett servicebolag och inte har en växellösning idag är det hög tid att skaffa en. Så hur går man tillväga för att skaffa en växel?
Du kontaktar oss på TechTell såklart!
Vi är Sveriges bästa mobiloperatör för företag och vi levererar abonnemang, växellösningar och bredband – och vi kan hjälpa dig att sätta upp en snabb och effektiv växel med ett startpris på endast 29kr för ett huvudnummer!
Förutom att vi på TechTell erbjuder marknadens mest konkurrenskraftiga priser, är vi dessutom etta på Trustpilot och har landets snabbaste kundtjänst med en svarstid på under 22 sekunder – så vad väntar du på?
Skaffa en företagsväxel redan idag med hjälp av oss på TechTell, och få fler och nöjdare kunder på köpet! Samla allting i en helhetslösning, mobilabonnemang & mobilt bredband – och få alla våra smarta och effektiva tjänster i ett.
När du ansluter dig till oss slipper du mellanhänder, och kan bli kund snabbt och smidigt genom att ringa oss eller genom att skicka ett epost-meddelande.
Vi är Sveriges bästa mobiloperatör för företag och ditt företag förtjänar inget mindre.